David Grubbs & Susan Howe

David Grubbs er professor for musikk ved Berkeley College and Graduate Center på City University of New York. Han er forfatter av Now that the Audience is Assembled og Record Ruin the Landscape: John Cage, the Sixties and Sound Recording (begge publisert av Duke University Press), så vel som to kommende bøker: The Voice in the Headphones og, sammen med Anthony McCall, Simultaneous Soloists. Grubbs er også musiker og har utgitt fjorten soloalbum og medvirket på mer enn 190 utgivelser, senest på Creep Mission (Blue Chopstick, 2017). I 2010 ble hans The Spectrum Between (Drag City) kåret til årets album av London Sunday Times.

Susan Howes diktsamling That This vant Bollingen-prisen i 2011. I 2017 mottok hun Robert Frost-medaljen for livslang utmerkelse i amerikansk poesi. Hennes kritiske studie, My Emily Dickinson, ble utgitt på nytt i 2007 med en introduksjon av Eliot Weinberger. Fire CD-plater i samarbeid med musikeren/komponisten David Grubbs, Thiefth, Souls of the Labadie Tract, Frolic Architecture og WOODSLIPPERCOUNTERCLATTER ble gitt ut på Blue Chopsticks-labelen. I oktober 2013 ble ordkollasjene hennes utstilt på Yale Union i Portland, Oregon, og i Whitney Biennial Spring, 2014. Spontane Details: The Telepathy of Archives ble utgitt av Christine Burgin og New Directions (2014). New Directions publiserte The Quarry, hennes utvalgte essays, i 2015 og Debths (2017). Debths vant Canadas Griffin-pris for poesi i 2018. En ny utgave Concordance er nettopp utgitt av Leslie Millers Grenfell Press.

David Grubbs og Susan Howe bidrar til LIAF-utstillingen med lydarbeider i ( )-rommet.